דנינו על חטיפת הנערים: "הייתה תקלה, כשל חמור שאסור שיקרה"

    דוד קורצווייל No Comments on דנינו על חטיפת הנערים: "הייתה תקלה, כשל חמור שאסור שיקרה"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    דיון שהתקיים היום בוועדת הפנים שהיה אמור לעסוק במספר נושאים בטיפול המשטרה, הפך להיות דיון סוער ורווי קריאות גנאי. יו"ר הוועדה אמרה בפתיחת הדיון כי היא מחזקת את תושבי הדרום וראשי הרשויות. היא הסבירה כי הדיון יעסוק בתפקודו של מוקד 100 במענה לצעירים שנחטפו, בתפקוד המשטרה כעת בדרום ובתפקוד המשטרה בעת מהומות של ערביי ישראל בתגובה לרצח מוחמד חדיר.

    כבר בתחילת הדיון הזהירה ח"כ רגב כי הדיון עלול להיות סוער ואכן זה מה שקרה. ח"כ ג'מאל זחלקה פצח בקריאות לעבר ח"כ מוטי יוגב:"אנשי דמים אתם. צאו אנשי הדמים". ח"כ יוגב השיב: "לך לסוריה". ח"כ רגב צעקה לעבר ח"כ זחלקה: "קשה לך לראות את החברים הטרוריסטים שלך נהרגים".

    מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, התייחס לנושאים השונים. לגבי מוקד 100 אמר כי "אכן הייתה תקלה, כשל חמור שאסור שיקרה ואסור לעבור עליו לסדר היום. אי מתן מענה לאדם במצוקה הוא אירוע בלתי נסלח". לגבי ההפגנות אמר כי המשטרה שמרה כל העת על קשר עם מנהיגי הקהילות הערביות וכי למרות שנורו זיקוקים בכינון ישיר על שוטרים, המשטרה שמרה על איפוק.

    תנ"צ משה ברקת ראש חטיבת שיטור באגף המבצעים סיפר כי בנושא מוקד 100 הוקם צוות בדיקה שמנה שמונה קצינים בכירים. סיכום ממציא הוועדה מראים כי שוטר שח"מ (שירות סדיר) שקיבל את השיחה ושמע את המילים "חטפו אותי" נהג כשורה כשהעביר את השיחה לשוטרת, אחראית המוקד. השיחה ניתקה והיא ניסתה מספר פעמים לחזור אל המטלפן. אולם לאחר מכן לא היה המשך טיפול בשיחה, לא היה סיווג ולא רישום, הכל בניגוד לנהלים הנחיות וכללים. תנ"צ ברקת אמר כי היה צריך לסווג את השיחה כשיחת מצוקה ואחר כך היה ניתן לאכן את השיחה. היו שני ממונים שכשלו לחשוב שמדובר בשיחת הטרדה. המפכ"ל אמר כי שני הממונים נמצאים בהליכי פיטורין ונגד שלושה קצינים אחרים ננקטו צעדים בגין האחריות הפיקודית. נציגי המשטרה הודיעו כי דו"ח מפורט בנושא מוקד 100 יוגש בתוך כחודש וחצי.

    בדיון הוצג סרטון שהראה הפרות סדר על ידי ערבים בהר הבית ושוב התלהטו הרוחות. ח"כ זחלקה לח"כ יוגב: "ידיך מגואלות בדם" ואז פנה לח"כ מירי רגב: "גם את". ח"כ רגב לא נשארה חייבת וענתה: "חתיכת טרוריסט עוכר ישראל" ואז פנתה לכל הח"כים הערביים וצעקה "סוסים טרויאנים! בוגדים".

    לגבי מחדלי מוקד 100, ח"כ טאלב אבו עראר תהה: "האם פוטרו שוטרים עקב המחדל של ניסיון החטיפה של הילד זאלום, יום לפני החטיפה ורצח של מוחמד חדיר?" הוא הוסיף ושאל: "למה לא הצגתם סרט על הפרות סדר של יהודים?". ח"כ מוטי יוגב שאל את המפכ"ל על הממשק שבין המשטרה לצבא.

    נושא חשוב נוסף שעלה בדיון היה אלימות שוטרים. כדוגמא ח"כ אבו עראר ציין את השוטרים שהיכו באלימות את בן-דודו של מוחמד חדיר למרות שהיה כבר כבול. ח"כ תמר זנדברג הזכירה כי במוצאי שבת המשטרה לא עשתה דבר למנוע את פגיעת המפגינים הימניים במפגיני השמאל. ח"כ דב חנין חיזק את דבריה ואמר כי "בשבועות האחרונים רואים תופעות של תושבים שמנסים לפרוע בערבים. המשטרה חייבת להעביר מסר ברור המעשה פלילי וייענש. ח"כ משה פייגלין הציע כי הזיקוקים יוצאו מחוץ לחוק שכן הם הפכו לכלי נשק. עוד אמר כי הוא "מטרף לאגף השמאלי לגבי אלימות השוטרים ובמיוחד לגבי מעצר חשודים ללא שמאפשרים להם לראות עו"ד".

    המפכ"ל דנינו אמר כי יבדוק את אירועי מוצ"ש. עוד אמר כי דווקא יש מגמת ירידה באלימות השוטרים. לגבי מוקד 100 אמר כי אסור לפגוע במוקד זה וכי צריך לפעול כל העת לשיפורו.

    ח"כ מירי רגב סיכמה ואמרה כי הוועדה תבחן אפשרות להצעת חוק שתאפשר איכון כל טלפון ממנו התבצעה שיחה למוקד 100. עוד אמרה כי כאשר בהפרות סדר פוגעים בשוטרים, יש אפשרות לעצור את הפוגעים. ח"כ רגב קבעה כי יהיה דיון על אלימות שוטרים וגם על אלימות נגד שוטרים.



    0 תגובות